De Twaalfde Imam & De Lichtende Iraanse Zon
"This is the flag of Iran as it was proudly displayed by our noble forefathers. The Islamic sword that crippled the majestic walk of our lion and impeded his advancement for 1400 years has no place in our flag. Shirokhorsheed (lion and Sun) are the symbols of strength, majesty, splendor and glory. Shamshir (sword) is the symbol of war and violence. Our noble nation does no more subscribe to violence. Our flag should represent who we are. And we are a free people, self assured, glorious and majestic. We walk proudly like a lion and shine like the Sun illuminating the entire world with our rich culture, our humanistic values and our genius." (Source: Faith Freedom Internatiional)
Khomeini ordered all Sun & Lion emblems removed from monuments, historic building and governmental stationeries in Iran. Iranian patriots are waiting for the Sun and Lion to come out from behind this darkness era in the near future.
Commentaar Wim Duzijn 2003
Volgens Sjiietische bronnen is de Twaalfde Imam, de rechtvaardige Mahdi, die een einde zal maken aan wat men noemt 'de duistere terreur van de onrechtvaardigen', geboren op 29 juli 869, in de vroege ochtenduren, vlak na de opkomst van de zon (tussen 6u en 6.30u).
Dat geboortetijdstip geeft hem volgens het programma New Age Astrologie (dat het MC equaal huizensysteem hanteert) een geboortehoroscoop waarin de volgende elementen het karakterbeeld in sterke mate bepalen: de lichtende, feestelijke kracht van de Zon (geplaatst in het teken Leeuw), de emotionele kracht van een supergevoelige Maan (geplaatst in het dierenriemteken Vis) en de bevrijdende, anticollectivistische kracht van de planeet Uranus (samen met de Zon geplaatst in het eerste huis dat wordt beheerst door het teken Leeuw).
Wie de eeuwenoude symbolen bekijkt, die verwijderd zijn door Khomeini, de vijand van alles wat vrolijk en vrij wil zijn, die ontdekt dat ze het karakter synboliseren van de Twaalfde Imam, op wiens terugkeer heel theocratisch Iran zit te wachten.
Astrologen kunnen de theologen in hun somber ogende ivoren torens duidelijk maken dat de rechtvaardigheid die Iran nodig heeft gelegen is in het terugbrengen van de levensvreugde en de individuele vrijheid in Iran: het vernietigen dus van de kille afstandelijkheid van Khomeini en het op de eerste plaats zetten van die rechtvaardige hervormers, die in doodgewone mensenzaken als levensvreugde (Zon=Ego) en individuele vrijheid (Uranus=onafhankelijkheid) goddelijke kwaliteiten kunnen zien.
Zie ook: De aanbidding van het Vuur
Astrologische info:
Maan in het teken Vis - Moon in Pisces
Your emotions are expressed sympathetically and compassionately. You
are sensitive, kind and gentle, imaginative, shy, tender-hearted, and
have an innate understanding of how other people feel and react to
situations. It hurts you if another is hurt.
Because of your
kindness and non-judgmental attitude, people in trouble, pain or
confusion come to you hoping to find answers. It is difficult for
them to think that you may be in pain yourself, but even if you are,
you will do your best to help them or teach them.
"Pisces and the Moon have a natural affinity. Pisces is the sign of depths of emotion and the Moon represents your instinctive emotional reaction and sometimes your hidden dreams. Pisces is also the astrological sign of sorrow and self-undoing. If you have the Moon in Pisces you have deep feelings and an innate understanding of the human condition." (info: andreas-place.com)

Zie ook: de Leeuw & de Waterman
|
Herman Franke over Pulpdemocratie
De Groene Amsterdammer, 17-9-1997
WAT IS ER ZO ERG aan de pulpdemocratie? Misschien is het aardig om voor een antwoord eerst de deels reactionaire, deels futuristische angstvisioenen van twee wereldberoemde cultuurcritici van stal te halen: Oswald Spengler en José Ortega y Gasset.
Spengler publiceerde in 1917 zijn bekende studie over het naderende einde van de Europese cultuur (Der Untergang des Abendlandes: Umrisse einer Morphologie der Weltgeschichte). Daarin analyseert hij de op- en neergang van culturen in termen van organismen die ontkiemen, groeien, bloeien en afsterven.
Onze westerse, 'faustische' cultuur zou alles willen beheersen, doordringen en onderwerpen vanuit een innerlijke honger naar macht. Aan die uitbreidingsdrang zou zij uiteindelijk sterven en lang kon dat volgens Spengler niet meer duren.
Hij gaat fel tekeer in passages over de amorfe massa, die in zijn tijd voor het eerst merkbaar aan invloed won. Het grote geld zou via de democratie een perfide macht uitoefenen over die kneedbare massa. Algemene verkiezingen, persvrijheid, de publieke opinie zag hij als evenzoveel instrumenten in dienst van de graaiers.
De pers zou als 'geestelijke artillerie' de massa iedere overtuiging weten aan te praten. 'Was sie will, ist wahr.'
Enorme verkiezingscampagnes lieten die massa achter elke gewenste partij aanlopen. Spengler zag het parlement als een ordinair slagveld van belangengroepen, die met geld, economische druk en stakingen de beslissingen proberen af te dwingen. De volksvertegenwoordiging zou verworden tot een democratische façade waarachter in kapitaalkrachtige privékringen de echte beslissingen worden genomen.
Ortega y Gasset ging nog een stapje verder in zijn beroemde Opstand der horden, wat een wel erg rauwe vertaling van La rebelión de las masas (1930) is. Hij schetste in narrige taal de geboorte van de 'hyperdemocratie', de overgedemocratiseerde samenleving waarin 'de grote hoop' het recht meende te hebben 'zijn koffiehuispraatjes bindend te maken en er kracht van wet aan te geven'.
Wie niet is als iedereen, schreef hij, 'loopt gevaar terzijde geworpen te worden'. 'De horde' liep volgens hem 'al het afwijkende, al het verhevene, het persoonlijke, het verdienstelijke en uitgelezene onder de voet'. (De Groene Amsterdammer, 17-9-1997)
Wikipedia Info 2024: Hermannus Johannes (Herman) Franke (Groningen, 13 oktober 1948 – Amsterdam, 14 augustus 2010 was een Nederlandse criminoloog en schrijver. Halverwege de jaren negentig besloot Franke zich geheel aan de literatuur te wijden en zegde hij zijn baan aan de universiteit op. Hij had inmiddels twee romans (Weg van loze dromen en Nieuws van de nacht) geschreven. De verbeelding, zijn derde roman, zorgde in 1998 voor zijn doorbraak bij het grote publiek...
Astrologische info
Oswald Spengler is geboren op 29 mei 1880 in Blankenberg (18u 30m: bron AstroData). Zon in Tweelingen en Maan in Waterman.
Opvallend is dat de drang naar geestelijke groei (Boogschutter) en individuele vrijheid (Waterman) op een zeer duidelijke wijze wordt aangegeven in de horoscoop. Ascendant in Boogschutter en Uranus, heerser van Waterman, in huis 10. (horoscoop volgens het mc-equaal-systeem)
Webinfo: Without the light of Uranus within us, we would have no originality. He is the inventor, the magician, the spark of light that belies the Sun, and the catalyst to bring about change, new ideas and viewpoints. A personality of illumination and vital power, who searches for originality of purpose and freedom for all those he touches.
"Unconventionality" is his keyword, and to this end he is totally unusual in his approach. (Source: Order Of The White Lion)
Jose Ortega Y Gasset is geboren op 9 mei 1883, 20u 35m ( bron AstroData).
Zon in het Aardeteken Stier. Maan in het Lucht-teken Tweelingen.
Huizen 1 en 10 identiek aan die van Spengler: ascendant in Boogschutter en Uranus dominant geplaatst in het tiende huis.
Dat Herman Franke hun kritiek reactionair noemt is vanuit astrologisch standpunt bezien een vreemde opmerking. De planeet Uranus is de planeet van de onafhankelijke eenling die nooit op een gewillige wijze mee wil lopen met de massa. Het woordje reactionair verwijst naar conservatisme en geestelijke stilstand, de onwil anders te zijn dan anderen, hetgeen nu juist niet het kenmerk is van mensen die (tegen alles en iedereen in) de eigen identiteit willen verdedigen.
|
Het Recht Op Een Zinvol Bestaan
Commentaar Wim Duzijn 2003
"This is our purpose: to make as meaningful as possible this life that has been bestowed upon us; to live in such a way that we may be proud of ourselves; to act in such a way that some part of us lives on." Oswald Spengler
De essentie van geestelijke platvloersheid is niet de onwil de collectivistische partijman tot God uit te roepen (de eeuwige bedrieger die met zijn op nivellering gerichte collectivisme alles wat partijloos is de wereld uit werkt), maar het onvermogen van individuele mensen het leven te zien als een Noodlot dat als zodanig beleefd dient te worden:
AMOR FATI, het bestaan gezien als een zee van krachten en emoties, waarin iedereen mag en moet zwemmen en waarin geen mens op het droge mag worden geworpen, omdat alles wat op het droge ligt onvermijdelijk vanwege chronisch zuurstoftekort de pijp uitgaat.

Sumerian seals with the asterisms Oxen and Scorpio, which are seen in the symbolism of the Old World from around 3100 BC.
|
Het begrip AMOR FATI zal nooit worden uitgesproken in kringen waar het collectivisme de boventoon voert en dat is de reden waarom iedere collectivistische beweging op een felle, blind-hatende wijze tekeer gaat tegen al diegenen die worden gezien als 'vertegenwoordigers van het occulte': heksen, tovenaars, astrologen, magiërs, opstandige ketters die de macht weigeren neer te leggen bij de priesters van deze wereld: de dragers van de collectivistische wereldmacht.
Magie en kerk zijn tegenpolen. Magie is verwondering, open staan voor alles wat kleur en fleur geeft aan het bestaan. Kerk (collectivisme, macht, instituut) is de dood van het nieuwsgierige kind, de onderwerping van het volledige kind aan de onverschillige harde beperkte wereld van de liefdeloze volwassene, die de wereld niet wil betoveren, maar wil beheersen, zodat alles in die wereld - natuur, dier en ook de mens - weinig meer mag zijn dan 'verdingde materie' die er alleen maar is om gebruikt en misbruikt te worden.
Het collectivisme predikt (omdat zij beperkend machtsdenken is) altijd de gebruikscultuur. Zij kan niet anders. Zij moet het mysterie doden via onderwerping van de enkeling aan de priesterlijke macht en met de dood van het mysterie verdwijnt de kinderlijke mens en wordt de wereld een grote kerkgemeenschap, waarin de prelaten zichzelf tooien met Heilige Mutsen en Hoeden, terwijl het gelovige volk genadeloos de nivellering preekt.
Magie en kinderlijkheid horen bij elkaar. Een kind kan magisch zijn, omdat het niet tot de machtswereld van de volwassene behoort. Zodra je van een kind een volwassene maakt - hem dwingt deel uit te gaan maken van de wereld van de macht: geld verdienen, soldaat worden, pedofielenjager worden, etc... - is de magie verdwenen en bestaat er alleen nog maar blinde macht, die blindelings alles wat negatief is in de wereld richt op diegenen die buiten de wereld van de macht kunnen (en moeten) worden geplaatst.
Dat is de reden waarom werkelijk progressief denken altijd magisch denken is, omdat alleen de terugkeer naar de magische vrijheid van het kind krachten vrij kan maken die de mens in staat stellen de wereld niet te zien als dode stof die gebruikt moet worden, maar als een woonomgeving, die de mens rust en bescherming biedt.
Wie de geschiedenis van de mensheid bestudeert zal ontdekken dat de grote, geniale beschavingen die ons onze cultuur geschonken hebben 'magische culturen' waren, waarin het leven niet gezien werd als een reeks dode, onderdrukkende wetten, maar als een ingewikkeld spel van krachten die via de projectie in goden en helden de mens in contact dienen te brengen met de geheimen die achter de oppervlakkige werkelijkheid schuilgaan: liefde dus voor het grillige spel van noodlotskrachten - AMOR FATI - de liefde voor het lot…
Westers materialisme is de ontkenning van het Noodlot. Wie zijn lot wil kennen behoort niet meer tot een verdingde gebruikscultuur, hij wil geen voorwerp meer zijn, en daarom kan hij niet meer ingepast worden in een schijnheilige kerkgemeenschap, waarin alleen diegene heer en koning mag zijn die het Noodlot heeft afgezworen.
De paus van Rome, de linkse progressief, de kapitalistische miljardair, de rechtse Imam, ze lijken verschillend, maar ze hebben altijd een eigenschap gemeenschappelijk: Ze haten het Noodlot - ze weigeren als collectivisten het individualiserende Noodlot serieus te nemen.
Liefde voor het Noodlot leidt altijd tot een liberale levenshouding. Je moet datgene leven wat zich in jezelf bevindt en dat betekent dat niemand op een blind-autoritaire wijze de zelfontplooiing van de ander mag tegenhouden. De mens moet de gelegenheid krijgen te groeien, en als hij valt moet hem de gegevenheid geboden worden op zijn geheel eigen wijze weer overeind te krabbelen, zonder dat een krengerige bazige materialist hem wil dwingen die activiteiten te ontplooien die het overeind klimmen onmogelijk maken.
Kapitalisme, links of rechts (Oswald Spengler noemt het socialisme het kapitalisme van de lagere klassen...), is altijd de ontkenning van het magische denken. Kapitalisme probeert via de vervlakking van de wereld de wereld te beheersen, hetgeen betekent dat van mensen blind gehoorzamende marionetten moet worden gemaakt - dode objecten die geloven dat de wereld plat is, zodat geen mens het ooit nog zal wagen met een bootje de oceaan van het leven op te varen - omdat iedereen hem toeroept dat hij die verre reizen maakt onherroepelijk van de aarde af zal vallen…
Rumi - Start a huge, foolish project

These spiritual window-shoppers,
who idly ask, 'How much is that?' Oh, I'm just looking.
They handle a hundred items and put them down,
shadows with no capital.
What is spent is love and two eyes wet with weeping.
But these walk into a shop,
and their whole lives pass suddenly in that moment,
in that shop.
Where did you go? "Nowhere."
What did you have to eat? "Nothing much."
Even if you don't know what you want,
buy _something,_ to be part of the exchanging flow.
Start a huge, foolish project,
like Noah.
It makes absolutely no difference
what people think of you.
Poems by Rumi
Zie ook: Religie en Wijsheid
|
Abbas: Arafat is leader
news24.com 27-7-2003
Palestinian prime minister Mahmud Abbas said in an interview released on Saturday that he cannot govern independently of Yasser Arafat.
"He is the leader of the Palestinian people," Abbas told Newsweek. "I cannot be independent."
President George W Bush gave Abbas a warm welcome on Friday, but pointedly did not invite Arafat, whom Washington sees as tainted by links to terrorism.
Bush did call Israel's security fence along its West Bank border "a problem", an assessment Abbas shared. "It is an uncivilised wall," Abbas told the news weekly.
Abbas also repeated his response to the Bush administration's request to dismantle Hamas and Islamic Jihad, despite the unilateral cease-fire they and others radical groups declared on June 29.
"Why should we go to civil war against our own people?" Even if these groups hold to the belief that Israel has no right to exist, Abbas said that, as long as they do not engage in violence, the radicals can "keep their slogans".
"I believe that if Israel can be confined within the 1967 borders, Hamas will live with it and will accept it. It's only 22% of the historical Palestinian territory," he said in the issue of Newsweek that appears on newsstands Monday.
"We are not going to miss this opportunity," Abbas said of the roadmap. "We are going to grasp this opportunity."
Abbas To Al-Hayat:
Bush Sympathizes With Our Demands
By Saeda Hamad, Al-Hayat 28-7-2003
In an interview with Al-Hayat following his talks in Washington with President Bush and senior members of his administration and of Congress, the Palestinian Prime Minister, Mahmoud Abbas, said that he felt the American president sympathized with the humanitarian, political and economic demands of the Palestinians, and hoped this sympathy would be translated into facts.
It is an established fact that it was the Israelis who caused the Oslo Accords to fail. What makes you believe the Israelis won't do the same thing with the Roadmap?
It is possible that the Israelis will undermine the Roadmap. But we cannot build on this assumption and say that we do not need the negotiations and work for peace and hope for it. We have to maintain the effort, and if it fails, the Israelis would have undermined it.
Sharon’s Policies Are Causing Israel to Become Irrelevant
Maariv 28-7-2003
“There is definitely a possibility that I could say I’ve finished my task at the crossroads of decision making, and it is time for others of the next generation to do it,” thus said Chairman of the Knesset Reuben Rivlin in response to the question whether he would resign in consequence of the disagreements between himself and Prime Minister Sharon.
Rivlin, one of the closer figures to Prime Minister Sharon, said to Galei Zahal Radio: “This is the first time that with all the faith I have in the Prime Minister I am very concerned that things are not developing as they should.”
Rivlin sharply attacked the Prime Minister and accused him of bowing to the dictates of the United States.
According to Rivlin, Sharon’s policies are causing Israel to become irrelevant in the view of the Americans and are causing Palestinian Prime Minister Abu Mazen to become a valued figure in Washington.
“This isn’t simply a matter of tactics needed to strengthen Abu Mazen, but a course of action that will cause unpreventable catastrophe,” he said.
Rivlin Ha'aretz interview revealing Sharon's plans
Israel Action Committee10-6-2003
[Here is a long interview with Ruby Rivlin, a close friend of Ariel Sharon, where he tries to account for Sharon's recent apparent change of policy. The interview comes from Ha-aretz.]
Reuven ("Ruby") Rivlin is unwilling to reveal the names of the settlements that Ariel Sharon intends to evacuate. But he is willing to say how many: 17. And he is willing to reveal when Sharon decided on the evacuation: at the time he assumed the post of prime minister. When he understood that Israel's future for generations would be decided during his term of office. When he understood that there was no choice but to separate....
Sharon is insisting that only what stands in the way of Palestinian territorial contiguity will be evacuated. What does not block that contiguity will remain intact.
Rivlin is agitated and of two minds about the Sharonist shift. He, Reuven Rivlin, will never lift a finger to hand over the Land of Israel. Even if he remains utterly alone, he will prefer to show allegiance to the lost ideal of Ze'ev Jabotinsky and Menachem Begin and to the integrity of the homeland.
"Sharon truly intends the establishment of a Palestinian state with territorial contiguity and a true separation between us and 3.5 million Palestinians."
Are you saying that the moderate Sharon we have seen since the eve of Pesach is the real Sharon?
"Undoubtedly. Undoubtedly. Whether I like it or not, the moderate Arik is authentic. Look, sometimes he zigzags. Sometimes he says things ambivalently, which can be interpreted either way. But to my chagrin, he has passed the point of no return. I can tell you and your readers with certainty that Arik Sharon is resolute in his position that a settlement has to be reached immediately. When he talks about the end of the occupation and about painful concessions, he is not pulling a fast one and he is not lying - unfortunately."
"He didn't know, and he still doesn't know, how to reach a permanent settlement, but he is determined to recognize a Palestinian state and reach a settlement. Think about the fact that when he says the occupation is hard for the people of Israel he is really saying that the occupation corrupts. That we have the right to the land but that we can't realize it. In this, he is actually accepting the ideology of the left."
So the person who heads the Likud today is really a Ben-Gurionist? "Arik is definitely a Ben-Gurionist. In our conversations, he laughs and calls me the ideologue, and I laugh and call him his [Ben-Gurion's] disciple.
Zie ook: Ariel Sharon & De Vrede
David Ben-Gurion & het Revolutionaire Licht
Commentaar Wim Duzijn 2003

Ben-Gurion, David, geboren op 16 October 1886 at 12:24 (= 12:24 PM) in Plonsk, Polen (astro.com info)
|
Orthodox Jodendom en anarchisme hebben eeuwenlang op voet van oorlog met elkaar gestaan. Jodendom (in zijn Ezra-istische vorm) was tribalisme [ander woord voor collectivisme], beperking en begrenzing van het individu via een bizar geheel van leef- en dieetregels, opsluiting in een getto, afsluiting van anderen, ontkenning van het idee dat de mensheid een grote familie is en het najagen van de illusie dat God bijzondere waarde heeft toegekend aan zomaar een willekeurig woord (het woordje 'jood') dat de dragers ervan bijzondere kwaliteiten en voorrechten zou geven.
Wie zijn verstand gebruikt (en waarom zou een mens die God aanbidt niet zijn verstand mogen gebruiken), die ziet in dat het flauwekul is om de oneindigheid van God te koppelen aan zinloze, beperkende flutwoordjes: het woordje 'Rabbi' bijvoorbeeld, of de woordjes 'Imam' of 'Paus'.
God is niet op zoek naar pausen en priesters, roept Jezus ons toe in het christelijke evangelie, er is maar een voorganger die jullie mogen vereren en dat is de bevrijdende verlosser, maar desondanks zitten mensen gehoorzaam voor de poorten van het door priesters gebouwde kerkenrijk en ze peinzen er niet over de macht van de priester te breken.
En toch is dat de essentie van de bevrijding die bij de Evangelische Verlosser hoort. Jezus was een verlosser omdat hij de macht van de priesters wilde breken.
"Maar u mag zich geen rabbi laten noemen, want Eén is uw Meester, namelijk Christus; en u bent allen broeders. En u mag niemand op de aarde uw vader noemen, want Eén is uw Vader, namelijk Hij Die in de hemelen is. En u mag niet meesters genoemd worden, want Eén is uw Meester, namelijk Christus." Mattheüs 23:1-13,15-39
Daar gaat het dus om: de strijd tegen de sadistische begrenzers. Je valt niet de sociale geesten, de vijanden van begrenzend priesterdom aan, nee, je valt die mensen aan die de vijanden zijn van de humanistische broederschapgedachte.
Een priester die zichzelf opwerpt als beperkende autoriteit is altijd een valse moralist. Hij kan alleen goed zijn wanneer hij een ander kan knakken, geestelijk breken, doodmaken, kwellen en vernietigen. Stiekem natuurlijk, maar altijd venijnig en giftig als een slang, een omschrijving die in het evangelie wordt gebruikt om farizeeën in Jerzalem aan te vallen:
"Slangen, adderengebroed, hoe zou u aan de veroordeling tot de hel ontkomen?" (Mattheüs 23:33)
Daarom is het evangelie een felle aanval op autoritair priesterdom, op de zwartgalligheid van venijnige kwezels die zelf niet leven, en die aan het feit dat ze zelf voor de geestelijke dood gekozen hebben het recht ontlenen mensen die wel willen leven kapot te maken.
Jezus is vermoord door het priesterdom, niet de een of andere joodse priester, nee, de priester in het algemeen, de Paus van Rome, Khomeini, de priester geworden feestvierder George Bush, Rabbi zus en zo, en noem ze maar op, want het stikt ervan en ze vormen een grote gemeenschap van buitenbeentjes hatende machtswellustelingen, die elke enkeling die hun macht wil breken de hel injagen.
Nooit zal een aan strenge vormen gebonden priester een ketter zijn vriend noemen. en Jezus was een ketter, een uitzonderlijke figuur die tegen de priesters zei: "Ik sta voor geestelijke vrijheid, ik wil de mensen duidelijk maken dat ze jullie moeten mijden als de pest…"
Op grond van die uitspraken kun je als astroloog de veronderstelling uitspreken dat Jezus srerk beďnvloedt is door het revolutionaire teken Waterman en de daarbij behorende planeet Uranus.
Uranus is de tegenpool - maar ook de aanvulling - van het machtsteken Leeuw. Waar de Leeuw aan het Ego een verlangen naar eer en aanzien koppelt, daar relativeert de Waterman het machtsverlangen en wijst hij op de gelijkheid van mensen en het recht van elk mens uniek te zijn.
Leeuw en Waterman zijn Ego-mensen. Ze streven in hun positieve gedaante altijd naar een wereld waarin de een niet het recht heeft de ander te onderdrukken of te vernederen. Positief ingestelde Egomensen zijn de absolute vijanden van het collectivisme, een mensvijandige beweging die bij het autoritaire priesterdom hoort.
De aan zinloze wetgeving gebonden priester is een collectivist, hij ontneemt de mens zijn Ego en vervangt dat eigen ik door een collectief 'ik’.
Daarom zal in tijden van collectieve duisternis altijd de Leeuw-Waterman-combinatie de mens worden voorgehouden als verlichtingssymbool.
Denk aan de Rechtvaardige Mahdi die de Sjiieten vereren: Leeuw-Waterman. Denk aan de Sfinx van Gizah, die in Egypte de machthebbers oproept te breken met de primitieve moslimterreur: Leeuw-Waterman, en kijk naar de horoscoop van David Ben-Gurion, de stichter van de staat Israël, een staat die de bevrijding van 'de joden' dient te symboliseren.
Leeuw en Waterman willen breken met het priesterdom, een staat in het leven roepen zonder rabbi's en schijnheilige kwezels die nooit de moeite nemen het domme, verstandsloze voorschrift te vervangen door wat simpele, menslievende wijsheid.
Wijze mensen (de tegenpolen van autoritaire priesters) worden gehaat in een wereld waarin de religieuze kwezel koning is. Nooit zal een wijs mens gerespecteerd worden door een priester. Bij de geboorte van Jezus waren daarom ook geen priesters aanwezig, maar Perzische wijze mannen. Want alles waar de autoritaire priester voor staat is mensenhaat, haat jegens alles wat vrij en onafhankelijk wil zijn.
De jaren zestig generatie wilde ons een nieuw priesterloos tijdperk inloodsen, maar dankzij de keuze voor macht en collectivisme heeft men het tegendeel bereikt.
Kiezen voor het collectivisme is in feite kiezen voor autoritair, gelijkschakelend priesterdom. Alleen de anarchist, de eenling, de vijand van het collectivisme kan een priesterloze wereld in het leven roepen.
Dat was, volgens de horoscoop die hoort bij het tijdstip dat de site astro.com gekoppeld heeft aan de geboorte van David Ben-Gurion, ook de opdracht van de stichters van de staat Israël: breken met de schijnheilige kwezelarij en een moderne samenleving opbouwen waarin vernieuwend individualisme (de liberale moderne stad) en behoudend sociaal gevoel (de socialistische kibboets) samen kunnen gaan.
Die vernieuwende samenleving zou een succes zijn geweest wanneer Ben-Gurion inderdaad diegene zou zijn geweest die hij volgens zijn horoscoop had moeten zijn: de anarchistische revolutionair die breekt met het autoritaire ('Wettische') jodendom.
De jood als revolutionaire anarchist verliest zijn primitieve 'goddelijke' kwaliteit, hij wordt mens en als mens tussen de mensen kan hij het licht van zijn vernieuwende bewustzijn laten schijnen.
Priesters dalen nooit af van het voetstuk waarop ze hun vergoddelijkte geloof geplaatst hebben. Ze willen duistere afgesloten, in zichzelf opgesloten entiteiten zijn. De priester is daarmee de duisternis der wereld, waar de grenzen openbrekende Watermanmens het licht der wereld is, omdat zijn baanbrekende werk altijd de weg vrijmaakt voor alles wat astrologisch gezien bij de wereld van de Zon (de Leeuw) behoort.
De Leeuw in zijn positieve vorm brengt vreugde. Waar hij komt gaat de Zon schijnen. En daarom is het teken Leeuw de ontkenning van het woordje priester.
Een zonnige priester bestaat niet. Priesters zijn geen zonnetjes in huis. Priesters hebben ook helemaal geen eigen huis. Ze heben hun Ego opgesloten in een kerk en als ze een oordeel moeten geven over anderen, dan openen ze een klein luikje in het dak van die kerk en dan turen ze net zo lang naar buiten tot ze helemaal niets meer zien - en op dat grote ogenblik, waarop de omfloerste blik alleen nog maar schaduwen de hersenen binnen sluist gaan ze je vertellen wat ze hebben gezien: Niets dus - blind getuurde lariekoek, waar de wereld kapot aan gaat.
David Ben-Gurion heeft niet de moed gehad de staat Israël te ontdoen van de dwaze koppeling aan een antiek priesterlijk verleden. Hij sloot een verbond met de conservatieve orthodoxie (koos niet voor de seculiere Herzl maar voor de schriftgeleerde Ezra) en tegelijkertijd wilde hij het hele Midden-Oosten vernieuwen.
Met behulp van wat hij 'joods kapitaal' noemde (een woord dat de ontkenning is van het religieuze woordje spiritualiteit) wilde hij de Arabieren de wereld van de moderniteit binnen loodsen, maar tegelijkertijd onderwierp hij zijn revolutionaire, op vernieuwing gerichte kwaliteiten aan een zinloos flutwoordje, het collectivistische, vergoddelijkte priesterwoordje 'jood' dat de ontkenning is van het Ego-bewustzijn dat bij de tekens Leeuw en Waterman behoort.
David Ben-Gurion wordt - uitgaande van de gegevens die door de site astro.com zijn verstrekt (16-10-1886, 12u 30m) - sterk beinvloed door de planeet Uranus. Ascendant in het anarchistenteken Waterman en de heerser van Waterman, de planeet Uranus, in het negende huis dat de geestelijk-filosofische instelling tegenover de wereld sterk bepaalt.
Zie ook: Israel & Het Noodlot
Toegevoegd in 2024: Fragmenten uit de Saddam-weblog-reeks:
1. "The Jews don’t believe in God,
they believe in themselves"
By Gilad Atzmon, Veterans Today, 1-1-2016
While Islam and Christianity can be easily understood as belief systems, (Ezra-based) Judaism actually defies the notion of belief all together.
Judaism is an obedience regulative system. The Judaic universe is ruled by ‘mitzvoth’ (commandment), a set of 613 precepts and directives ordered by God.
In opposition to Christianity and Islam that build from spiritual and heavenly precepts in worship to a transcendental God, the Judaic subject subscribes to strict earthly and material observance. While the Islamo-Christian is wrapped in God’s loving and the spirituality of the sublime and divinity, the follower of Judaism is judged by his or her ability to adhere to hundreds of rigorous earthly orders.
2. A rifle and a bible - The survival of the tribe
Raanan Gissin, Prime Minister Ariel Sharon’s top adviser and spokesman (2001-2006), says that Sharon — a secular Jew — has long been calling for more Jewish text study in the secular schools. Without this foundation, Gissin says, young Israelis “don’t grasp that the Jewish people have lived here continuously for 4,000 years, that we have a right to be here, and therefore are more likely to feel disconnected to the land. What they don’t understand is that even when we make compromises in our ancestral homeland for peace, there are places Israel can never give up because they are part and parcel of who we are.
That applies to Jerusalem. This is why it is so important to bring the young people to the Kotel, to the tunnels built thousands of years ago under the Kotel.” ...
Though some hold a different viewpoint, Gissin maintains that the government’s August disengagement from Gaza “was born out of the long-term need to look into how to ensure the survival of the Jewish state with a Jewish majority and secure borders.
Teaching Jewish heritage isn’t only about building identity; at the risk of sounding racist, its about ensuring the survival of the tribe.” (Interview 2001)
Ranaan Gissin 2010: "When my great parents,came from Russia in a hundred and fifty years ago, my grandfather came with a Bible in one hand and a rifle in another, and his hand was extended to the Arabs who lived here. Some did make business with him and others who fought him had to meet the wrath of his rifle, and that’s how you live in the Middle East."
|
|