"Moge Allah de joden en christenen vervloeken want zij bouwden plaatsen van aanbidding nabij de graven van de profeten.' Uitspraak van de Profeet MOHAMMED (Boechari, deel 1, #427)
78. En sommigen hunner zijn ongeletterd; zij weten niets van het Boek, maar hebben hun valse denkbeelden: zij vermoeden slechts.
79. Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van Allah", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen. (Koran 2, De Koe)
En de Joden zeggen: “Ezra is de zoon van Allah,” en de Christenen zeggen: “de Messiah is de zoon van Allah.” Dat zijn uitspraken uit hun monden. Zij imiteren de uitspraken van de oude ongelovigen. Allah’s vloek zij op hen; hoe zij van de Waarheid zijn weggelokt.
Zij namen hun rabbijnen en monniken tot hun heren naast Allah en (zij namen ook) de Messiah, zoon van Maryam (tot hun heer), terwijl zij bevolen waren om niemand behalve de Ene God te aanbidden. Er is geen god dan Hij. Verheerlijkt en geloofd is Hij (verheven is Hij) boven de deelgenoten die zij naast Hem toekennen. (Koran 9, Het Berouw)
Het verschil tussen een heilige en een wijze is, dat de wijze even amoreel is als het leven, hij wordt een met het leven, hij denkt niet in tegengestelden; een heilige heeft het goede gekozen en het slechte afgewezen, hij leeft maar half, hij leeft niet het volle leven. Een heilige is niet werkelijk religieus, omdat een religieus mens het leven accepteert zoals het is. Hij verloochent niets, want iedere verloochening is een verloochening van God. Dan probeer je te bewijzen dat je beter bent dan God..."
"Het is heel moeilijk samen te leven met een moralist, want zijn blik veroordeelt je aanhoudend: je bent slecht omdat je thee gedronken hebt. Drink je thee? Dan zul je in de hel terecht komen - je kunt geen thee drinken. Alles wat je ook maar enige vreugde kan schenken, wordt door de moralist veroordeeld. In de ashram van Gandhi mocht je niet van voedsel genieten - aswad, zonder smaak, was het principe; je kon wel eten, maar je mocht er niet van genieten. Waarom niet? Wat is er tegen smaak? Smaak is genot, en heiligen zijn tegen genot. Je zult nooit een lachende of glimlachende heilige tegenkomen - onmogelijk. Hij kijkt bedroefd, en veroordeelt voortdurend zichzelf en anderen." (Shree Rahjnees, de Bhagwan)
Zie ook: Weg met de priesters
VKblog van maandag 30 augustus 2010 door Wim Duzijn
Uit: Jesus Christ Superstar: Kajafas discussieert met andere hogepriesters over Jezus (This Jesus Must Die) . Zij komen tot de conclusie dat Jezus moet sterven. Immers, Jezus' optreden kan de orde verstoren en het gezag van de hogepriesters ondermijnen.
Wanneer Jezus in Jeruzalem aankomt, is de menigte in extase en heft, onder het toeziend oog van de hogepriesters, hosannaliederen aan (Hosanna).
Simon Petrus probeert Jezus er van te overtuigen dat hij in staat is om de bevolking tot verzet op te roepen (Simon Zealotus). Jezus antwoordt hem dat dit niet zijn taak is... (Musical Songs & Info)'
ERFAN: Islamitisch Gnosticisme
Webinfo: "In his youth and throughout his studies Khomeini found the opportunity to study under one of the gnostic and prominent personalities, Ayatullah Shahabadi. The Imam respected this great personality and attached much importance to his lessons, for he was studying under a person who himself had passed several stages of gnosticism and spirituality. When he was twenty-seven, Imam Khomeini compiled his first gnostic work entitled 'Sharhe Do'aye Sahar' when he was thirty-five years old he wrote the commentaries as 'Sharhe Phosous al-Hekam' and 'Mes- bah al-Uns' which is one of the famous gnostic works by Mohi ad-din Arabi and this work was considered to be very unusual for such a person at such a young age."
Commentaar Wim Duzijn 2003
De fout die Islamitische gnostici (waartoe ook de autoritaire Imam Khomeini behoort) maken is het gelijkstellen van het algemene begrip 'kennis' aan het religieuze (dus beperkende) begrip 'kennis van God', een tegen de religie gerichte ingreep in feite, omdat alle profeten (inclusief de profeet Mohammed) hun volgelingen hebben voorgehouden dat God de onkenbare is, die alleen gekend kan worden via zijn schepping en de boodschappen van al die geleerde mensen die de moeite hebben genomen de werkelijkheid van al het geschapene te leren kennen: wijze mannen, magiers, beschermers van de 'heilige schrift'.
Het woord 'heilige schrift' is in feite nooit een verwijzing geweest naar 'God' (theologie), maar naar de wijsheid van ontwikkelde mensen die - omdat ze niet verloren mocht gaan - een belangrijke status werd meegegeven (denk aan de Ark des Verbonds, een draagbare bibliotheek, waarin alles wat geschreven was werd bewaard).
'Kennis van God' nastreven (zoals theologen dat pretenderen te doen) is een ontkenning van de holistische gedachte dat God zich via alles wat geschapen is manifesteert, zodat mensen zich af gaan wenden van die wereld en die wereld zelfs een oord van de Satan gaan noemen, in een poging via de demonisering van het bestaande een niet bestaande - zogenaamd 'hogere' - wereld te ontdekken, waarin de van de wereld afgewende (dualistische) mens 'God' ontdekt.
Dat religieuze verlangen om de kennis van de wereld (zelfkennis) te verheffen tot kennis van God leidt in theocratische dwangsystemen tot de vreemde situatie dat een in onveranderlijke regels vastgelegd wereldbeeld het alledaagse leven ontgoddelijkt en terugbrengt tot een dwangsysteem waarin 'gewone mensen' alleen dan zichzelf 'goed' en 'normaal' mogen noemen wanneer zij alles wat door de religieuze leiders als laag en vulgair wordt ervaren ontkennen en verloochenen.
Muhammad Baqir al-Hakim omgekomen bij bomaanslag
Hakim, 63, returned to Iraq in early May after more than two decades of exile in neighboring Iran. There he had formed a movement advocating theocratic rule for Iraq and conducted a low-level, cross-border guerrilla war against the regime of Saddam. His movement, the Supreme Assembly for the Islamic Revolution in Iraq (SAIRI), was directly supported with funds by Tehran and with arms by Iran's elite Revolutionary Guard. (Bron)
De bevrijding van Irak is weinig meer geweest dan het verwerkelijken van de rechtse verdeel en heers politiek van Ariel Sharon. Die politiek gaat er vanuit dat Israel alleen dan veilig is wanneer de vijanden van Isra l elkaar afmaken. Dat bevriende (maar hopeloos misleidde) Amerikaanse militairen daar de dupe van worden speelt geen rol binnen deze meedogenloze machtsstrategie. Volgens de ijzeren vuist leer van Jabotinsky zijn, wanneer het aankomt op het verdedigen van de Zionistische zaak, God en gebod volmaakt zinloze zaken. Je zanikt er een beetje over om de intellectuele watjes een plezier te doen, maar wat telt is niet het gezeik van de intellectuelen, maar de ijzeren vuist - die hard neer dient te komen op de hoofden van al diegenen die niet in de 'god' ZION geloven.
Terugblik: Augustus 2002
Bush & Blair Wijzen Derde Weg Af
Bush & Blair hebben vertegenwoordigers van het Islamitische verzet uitgenodigd voor een gesprek. Leider van die verzetsbeweging is Ayatollah Sayed Mohamad Baqir Al-Hakim, een intelligente maar volstrekt fantasieloze man, die nooit er over zal peinzen in het Midden-Oosten zoiets onzinnigs als een 'Derde Weg' te introduceren.
Wit-Lila-Lichtblauw, Maan-Jupiter-Venus-kleuren, tegenover het zwart en donkerbruin van de strenge, autoritaire Saturnus
Wie de politiek van Amerika en Engeland bekijkt zal al snel inzien dat het ultieme doel van deze twee grootmachten de totale vernietiging van het seculiere socialistische denken in de wereld is.
Op zichzelf gezien is daar niet zoveel bezwaar tegen aan te voeren, omdat socialisme altijd een collectivistische 'reactiebeweging' is geweest, hetgeen wil zeggen dat het socialisme (gezien dus als anti-beweging) onvermijdelijk opgevolgd dient te worden door een stabiele Middenbeweging - de Derde Weg, de weg van de sociaal-liberale cultuur - maar het probleem is dat Bush (christen) en Blair (socialist) helemaal niet kiezen voor een middenweg. Ze verwerpen de sociale boodschap van het evangelie (Bush) en het mooie linkse programma van de Laborparty (Blair) en kiezen doodleuk voor de heilloze weg van het geestdodende kapitalisme - een doe-beweging die het geestelijke niet-doen propageert.
Het kapitalisme ('niet lullen maar zakken vullen') is geen geestelijke beweging, is dat nooit geweest en zal het nooit worden ook. Kapitalisme is kapitaal vergaren, niet meer en niet minder. Dat betekent dat het kapitalisme alleen die mensen beloont die in staat zijn uit weinig geld veel geld te maken. Wie geen zakelijke instincten bezit wordt aan de kant geschoven. Hij mag zichzelf - tenzij hij het geestelijke niet-doen (lees: consumentisme) wil stimuleren - ophangen; hij heeft geen economische functie.
Als anarchistische denker, iemand die geestelijke ontwikkeling van mensen belangrijk vindt, verzet ik me tegen dat debiliserende streven. Want daar gaat het om: We worden gedebiliseerd.
Een kleine groep ja-knikkers mag de rol van 'intellectueel' spelen, en die ja-knikkers moeten de echte intellectuelen belachelijk maken en er voor zorgen dat de kapitalist op zijn tijd een cultureel feestje kan bijwonen, een decadent gebeuren waar gewone mensen terecht het etiket 'eiltair' op plakken.
There is an important distinction between the German and the Israeli wall. East Germany had a border fixed by international agreement (between the Soviet Union and the Western allies at the end of World War II). The wall was built entirely on this line. Its path was self-evident.
But here there is no agreement, no border, no self-evident path. Everything is determined by anonymous planners.
It is easy to imagine them sitting in their air-conditioned offices, a map spread out before them. A very special map, because it shows only Jewish settlements and bypass roads.
The Palestinian towns and villages do not appear on it at all. As if the ethnic cleansing, that so many in Israel (and in the Sharon government) are longing for, had already happened.
That is what's so special about this Wall: it is inhuman. The planners have completely ignored the existence of (non-Jewish) human beings.
They took into account hills and valleys, settlements and bypass roads. But they totally ignored the Palestinian neighborhoods and villages, their inhabitants and their fields. As if they did not exist.
And so the Wall stands between children and their school, between students and their university, between patients and their doctor, between parents and their children, between villages and their wells, between peasants and their fields. Like a big armored bulldozer that crashes into a village and crushes and destroys everything in its path without faltering, the Wall cuts thousands of the thin threads that constitute the fabric of people's daily lives, as if they weren't there. For the planners, these lives simply do not exist.
Democratie & Het Vreemde Denken
Commentaar Wim Duzijn 2003
De meest essentiele eigenschap van mensen die zichzelf 'god' wanen is dat zij niet op voet van gelijkheid om willen gaan met ongelovigen.
Osama bin Laden was zo iemand. Hij zag zichzelf als god. De Amerikanen waren goddeloos. En daarom moeten de Amerikanen weg. Moslims, met andere woorden, moeten kiezen voor het getto, een plaats waar iedereen wordt gelijkgeschakeld en waaruit alles wat anders is verwijderd moet worden of in ieder geval opgeborgen in geisoleerde woongebieden, waarop duidelijk het etiket 'vreemdelingen' wordt aangebracht - een woord dat in feite aangeeft dat het hier mensen betreft die 'niet (mogen) bestaan'.
Osama bin Laden staat hierin, zoals Uri Avnery laat zien, niet alleen. Het Zionisme is wat betreft de opdeling in 'bestaande mensen' en 'niet bestaande mensen' in feite een vorm van fundamentalistisch-religieus denken. Fundamentalisten (mensen met een god-complex) proberen altijd 'het vreemde denken' buiten de deur te houden, zodat de vertegenwoordiger van een zienswijze die als vijandig wordt ervaren domweg tot niet bestaand persoon wordt uitgeroepen.
Op zijn eigen website beklaagt ex-journalist Willem Oltmans zich over het vreemde uitstotingsproces dat hem in Nederland ten deel is gevallen, ook al wijst hij er op een tamelijk wraakzuchtige wijze voortdurend op dat het de dames en heren wel acht miljoen euro's heeft gekost...
Wetenschappers houden zich nauwelijks met dit vreemde verschijnsel bezig. En waarom zouden ze ook, wanneer het zichtbaar maken van niet bestaande personen strafbaar is?
Wetenschap is tegenwoordig weinig meer dan datgene willen weten wat de meerderheid wil weten. Elke vorm van weten die de grenzen van 'de morele meerderheid' overschrijdt is slecht (immoreel) weten en zal niet worden geaccepteerd.
Dat is de reden waarom een staat waarin geestelijke leiders zichzelf 'gnostici' noemen, zoals in Iran het geval is, voor vreemde personen die graag willen bestaan in feite te prefereren valt boven een staat waarin de wetenschap in dienst staat van gettodenkers die alles wat vreemd is buiten willen sluiten.
De gnosis is - ook al schijnen de Iraanse geestelijken zich dat niet te realiseren - een vorm van religieus denken die 'de vreemdeling' centraal stelt. Gnosis is, juist geformuleerd: 'het vreemde weten', het weten dat de strijd aanbindt met een kleinburgerlijke moraal, die (zo wordt gesteld) een vervalste wereld in stand wil houden.
Het gettodenken waar vredesactivist Uri Avnery zich tegen verzet is binnen het gnostische wereldbeeld de tot het uiterste doorgevoerde kleinburgerlijke moraal, zodat je Uri Avnery ook in kunt delen in de groep van vreemde, antimoralistische denkers die beschikken over kennis die door de morele meerderheid 'vreemd' wordt genoemd. Vreemd of immoreel zijn is dus een relatief begrip. Het is steeds de meerderheid die de wetende enkeling als een vreemdeling beschouwt en hem daarom tot niet bestaand persoon uitroept.
Zodat wijs worden in feite niets anders betekent dan het omkeren van een vals waardenpatroon ('Umwertung der Werte' - Friedrich Nietzsche).
De Franse president Jacques Chirac is gisteren ontsnapt aan een extreem-rechtse moordaanslag. Tijdens de traditionele militaire optocht op de Franse nationale feestdag haalde een man een geweer uit een gitaarkist. De dader kon een schot lossen, maar werd meteen door politiemannen omsingeld en ontwapend.
Alarmkreten van het publiek hebben mogelijk het leven van de Franse president gered. Toen Jacques Chirac in de buurt van de Arc de Triomphe voorbij reed in een open wagen, haalde de 25-jarige neonazi Maxime Brunerie een sportkarabijn .22 uit een gitaarkist. Hij legde aan op de president, die toen 40 meter van hem verwijderd was, en loste snel een slecht gericht schot. De man werd meteen overmeesterd door de politie.
Met behulp van het door mij ontwikkelde programma New Age Astrologie dat een geheel eigen aspectensysteem hanteert (gebaseerd op het getal 7), heb ik een progressiehoroscoop opgesteld voor de maand juli (van het jaar 2002). Het gaat hier om een prognosemethode die door astrologen 'graadgrogressies' wordt genoemd, een hypothetisch systeem dat de totale ontkenning is van wat beta-wetenschappers 'natuurwetten' noemen. Wat dat betreft zou je astrologie - zoals sommige astrologen dat doen - een goddelijke wetenschap kunnen noemen, met zijn eigen wetten die zich niets aantrekken van wat normaal behoort te zijn
Volgens deze methode herhalen zich twee negatieve Pluto-aspecten (Pluto negatief Zon en Maan), hetgeen betekent dat al die zaken die bij de negatieve planeet Pluto behoren (zoals chaos, destructie, laster, dwang,etc...) sterk benadrukt kunnen worden.
Iran en astrologie horen bij elkaar. Het waren Perzische astrologen die (volgens het evangelieverhaal) aan de wieg stonden van het nieuwe evangelische denken in het Midden-Oosten en hoewel de huidige 'wijze mannen' nog niet de moed durven op te brengen de oude waarheden van vroeger in een nieuw, bevrijdend licht te plaatsen is wel de wil aanwezig de strijd aan te binden met het rechts-Messiaanse extremisme dat (net als tweeduizend jaar geleden) het Midden-Oosten in brand wil zetten.
Destructief extremisme wordt door astrologen altijd toegeschreven aan de planeet Pluto, een planeet die - wanneer hij weigert de begrenzende gezagsplaneten Maan, Saturnus en Jupiter (de z.g. 'Drie Koningen') te dienen - de wereld chaos en terreur brengt.
Omdat astrologen beschikken over een voorspellingensysteem kan als het ware een fotografische momentopname worden gemaakt van de planetaire krachten die op een bepaald moment werkzaam zijn.
Het kwaad volgens inscripties in de Perzische stad Persepolis
Het plaatje toont de strijd die volgens de Perzen gevoerd moet worden met de negatieve krachten die opgeroepen worden door (negatief ingestelde) vertegenwoordigers van de dierentekens Stier, Leeuw en Schorpioen, drie tekens die gehechtheid aan macht, bezit en lust symboliseren.
Muhammed Ibn 'Ali Ibn 'Arabi was born in Murcia in southern Spain in 1165 AD (560AH), at the time of the flowering of the Hispano-Arab culture.
Since the invasion of the Iberian peninsula by the Moors in 711 AD, the southern half of Spain had been 'arabised' under Islamic rule, and Arabic became the common language of all educated people. Here in 'al-Andalus' the three major traditions of Judaism, Christianity and Islam flourished side by side in some measure of harmony, and there were many who regarded them as different roads to the same end.
It was an immensely rich and talented world, as we can still see today in buildings like the Alhambra in Granada, or the Great Mosque at Cordoba; a world where the great classics of Greek literature, especially Aristotle and Plato, were translated (first into Arabic and then into Latin) and studied alongside the spiritual teachings of the three Abrahamic religions. (Stephen Hirtenstein)
Firmly rooted in the Quran, the work of Muhammed Ibn 'Ali Ibn 'Arabi is universal, accepting that each person has a unique path to the truth, which unites all paths in itself. He has profoundly influenced the development of Islam since his time, as well as significant aspects of the philosophy and literature of the West. His wisdom has much to offer us in the modern world in terms of understanding what it means to be human.
Het idee dat we in een dualistische wereld leven kan gezien worden als de grondgedachte van het astrologische wereldbeeld, dat gelijkgesteld kan worden aan het wereldbeeld van de Zoroastrianisme, de cultuur van de wijzen (astrologen, magi, drie koningen), , waarnaar het evangelieverhaal over de geboorte van Jezus verwijst.
Erkenning van dat feit, dat de wereld positieve krachten en negatieve krachten kent, waaraan de gemiddelde mens zichzelf op een volstekt willoze wijze onderwerpt, leidt tot de spirituele verlossingsgedachte, die de mens het mensonterende juk van de primitief-moralistische slavernij af moet nemen.
De krachten van het dualisme leiden er namelijk toe dat er een machtstrijd ontstaat tussen mensen die op een dwingende wijze 'goed' willen zijn (moralisten) en/of mensen die 'het goed willen hebben' (rijken of kapitalisten), en diegenen die van dat geestloze, agressieve streven automatisch de dupe worden, omdat de 'goedheid' van de een binnen een dualistisch wereldbestel automatisch leidt tot de 'slechtheid' van de ander.
Met andere woorden: binnen een geestloze wereld die het dualisme als onveranderlijke gegevenheid erkent zal het leven weinig meer zijn dan een voortdurende strijd om de macht, een gevecht dat des te heviger en meedogenlozer zal worden naarmate de mens zijn goedheid gaat verabsoluteren.
Daarom is de goedheidsopvatting van het Zoroastrianisme niet moreel van aard. Het 'goede' wordt niet toegekend aan de strenge moralist (binnen het astrologische wereldbeeld de planeet Saturnus), maar aan de 'Heer der Wijsheid' (Jupiter), die het goede omschrijft als 'datgene wat het leven mooier en rijker' maakt, een liberaal, Jupiteriaans verlangen, omdat de planeet Jupiter algemeen gezien wordt als de grote weldoener, die streeft naar groei en ontwikkeling, waarbij de bepaling wat mooi en wat rijk is niet op een gedetailleerde wijze wordt omschreven, maar alleen wordt begrensd, in die zin dat alles wat het leven van anderen op een zinloze wijze bemoeilijkt of lelijk maakt als slecht moet worden gezien.
Het spreekt vanzelf dat de figuur Jezus, de man die de waarheid (met bijbehorend intellect) boven de religieuze leugen plaatst, een kopie is van de Zoroastriaanse 'Heer der Wijsheid', een mens die zowel echt is, alswel een verwijzing naar een astrologisch oerprincipe: het op eerlijkheid en rechtvaardigheid gebaseerde beginsel van de Jupiteriaanse wijsheid.
The Faravahar, or Farohar, figure reminds one of the purpose of life on this earth, which is to live in such a way that the soul progresses spiritually and attains union with Ahura-Mazda (the Wise Lord); this state is called Frasho-kereti in Avesta.
In the center of the figure is a circle which represents the soul of the individual. For the soul to evolve and progress, it has two wings. In each wing there are five layers of feathers. These can represent the five Divine Songs (Gathas) of Zarathustra, the five divisions of the day (Gehs), and the five senses of the human body.
In nature, there exist two opposing forces: Spenta-Mainyu the good mind or asare roshni and Angre-Mainyu the wicked mind or asare tariki. A continuous conflict goes on in nature between these two. A person's soul is caught between the two and is pulled by each from side to side. The two long curved legs on either side of the circle represent these two forces.
Commentaar WD 2003:
Hoewel de profeet Mohammed uitdrukkelijk heeft gesteld dat alle profeten als gelijkwaardig moeten worden beschouwd heeft hij weinig oog gehad voor de profeet Zoroaster ('hij die de astrologie serieus neemt'), die - zoals iedereen die de de moeite neemt om de ontwikkelingsgeschiedenis van de religie op een eerlijke wijze te bestuderen zal beamen - het christelijke bevrijdingsdenken in belangrijke mate heeft bepaald.
Juist de ontkenning van het Zoroastrianisme - met de daarbij horende kosmische visie op het bestaan - heeft het christendom losgemaakt van het op eerlijkheid en rechtvaardigheid gebaseerde wijsheidsdenken dat ooit het kenmerk was van de Perzische cultuur.
Het plaatje hiernaast toont de astrologische interpretatie van de 'faravahar'. Geen verwijzing naar vage algemeenheden, maar een concrete verwijzing naar de vier Vaste Tekens van de dierenriem: het teken Leeuw (het teken van de Zon, die staat voor vuur en licht),het teken Waterman (het teken van de anarchistische okaneet Uranus die voor vrijheid en broederschap staat), het teken Stier, het teken van de aardse planeet Venus, die voor lust, plezier en bezit staat (denkl aan het gouden kalf van Aaron), en het teken Schorpioen-Adelaar, het teken van de planeet Pluto die twee gedaanten kent: de hogere versie, de Adelaar, die voor geestelijke wedergeboorte staat, en de lagere versie, de Slang, die voor verleiding en misleiding staat (denk aan het paradijsverhaal, waar Adam en Eva hun onschuld verliezen omdat ze zich overgeleverd hebben aan de valse beloften van een in slangengedaante misleider).
Israel May Decide Arafat's Fate Soon
(Baghdad.Com 1-9-2003
Israel may have to decide on Yasser Arafat's fate before year's end, Israel's defense minister said Tuesday, adding that expelling the Palestinian leader was the likely course.
"Because this is the situation and because Arafat never wanted to reach an agreement with us ... I think that he has to disappear from the stage of history, and not be included in the ranks of the Palestinian leadership," Defense Minister Shaul Mofaz told Israel Army Radio.
Mofaz said he favors expelling Arafat, but that the timing has to be right. "I believe that Israel made a historic mistake by not exiling him two years ago," he said.
"With regard to the future, I think we will be compelled to deal with this issue within a relatively short period of time, very possibly even this year," Mofaz said.
It was not clear whether he referred to the Western calendar or the Jewish year, which ends on Sept. 26.
Zowel christenen als moslims vereren profeten die 'de waarheid' in hun leringen centraal stellen.
Jezus (de hoofdpersoon in het christelijke evangelie) noemde zichzelf 'de weg, de waarheid en het leven', een uitspraak die aangeeft dat hij de vijand was van de illusie, waarvan het kenmerk is dat ze richtingloos, leugenachtig en geestloos is, en de profeet Mohammed heeft nooit 'de Koran' heilig verklaard, hetgeen ook niet mogelijk was, omdat de Koran helemaal nog niet bestond toen hij leefde.
De Koran is niet geschreven door Mohammed (de man was analfabeet), maar is een product van zijn volgelingen, opgebouwd dus uit een aantal authentieke uitspraken van de profeet (die door zijn huisgenoten of volgelingen werden opgetekend) en interpretaties en toevoegingen van volgelingen, die, juist omdat ze nooit zijn goedgekeurd door de profeet het tegendeel zijn van 'waar' of 'goddelijk'. Gelovigen trekken zich daar niets van aan. Ze zoeken geen waarheid, maar een illusie, hetgeen ertoe leidt dat ze niet de waarheidszoekers op de troon zetten, maar potentaten, die hun illusoire kijk op het leven als 'waarheid' aanbieden aan de gelovigen.
Dat wetende zouden eerlijke vrijheidslievende mensen alles op alles moeten zetten om te voorkomen dat het lot van de mensheid in handen wordt gelegd van illusie-aanbidders (in het evangelie worden ze 'blinde gidsen' genoemd).
Maar omdat eerlijkheid en vrijheid in onze wereld niet samengaan (je bent in een wereld die de iillusie aanbidt alleen maar vrij als je oneerlijk bent) hebben we er ons bij neer te leggen dat aan illusies verslaafde dwingelanden de nuchtere wijsheid vernietigen.
Question: What does Islam say about masturbation? If a man is doing this what type of punishment will he deserve and how can he do\ get Tawba? Answer: He has committed a forbidden act. Repentance would be sufficient for Tawbah.
Question: When I am unable to do Muta h (temporary marriage), am I allowed to masturbate? Answer: Masturbation is not permissible under any circumstances.
Commentaar WD 2003
Wie praat over wijsheid en religie, die verwacht niet getracteerd te worden op ouderwetse verbodsbepalingen die zoiets wezenlijks als 'jezelf bevredigen' aan willen tasten.
Wijsheid en religie moeten het als hun taak zien mensen wijzer te maken en wat minder dierlijk, hetgeen betekent dat zelfbevrediging, een daad die een einde maakt aan de noodzaak anderen op een dierlijke wijze te bezitten, zuiver logisch gezien, beschouwd dient te worden als een positieve daad, die een geestelijke liefdesrelatie met anderen (zelfs vrouwen) mogelijk maakt.
Masturbeer dus, liefst zo vaak mogelijk. En laat de vrouwtjes met rust. Dat is het advies dat ik geile moslimjongens in de staat Irak als anarchistische wijsgeer mee wil geven.
Hoewel een anarchist (iemand die relativering en spel op de eerste plaats zet) weinig te maken wil hebben met filosofen die de taal in dienst stellen van de zwaarte (op zelfverheerlijking en verkleining van anderen gerichte gewichtigdoenerij) stelt hij zich desondanks positief op tegenover al diegenen die het anarchistische eenheidsprincipe verdedigen, juist omdat alle ellende in de wereld veroorzaakt wordt door supermoralisten, die maar een enkele gedachte kennen: Het vernietigen van de duivelse ander.
We leven momenteel in een supermoralistische wereld.
Dat niet willen inzien betekent dat je kiest voor de door de jaren zestig marxisten in gang gezette vernietiging van de intellectueel. Daar hebben we met z'n allen in de jaren zestig voor gekozen. Marxistisch-Stalinistisch links (met zijn verheerlijking van communistische dictaturen) was een collectivistische anti-intellectuele beweging, die in dienst stond van supermoralisten, die (wie of wat ze ook zijn) altijd gedreven worden door maar een enkel verlangen...: het vernietigen van de eigenzinnige, niet aan een algemene moraal gebonden, anti-collectivistische geest.
Daarom moeten we blij zijn dat een Iraans webblad de aandacht vestigt op het Nieuwe Denken, een beweging die weliswaar veel duister taalgebruik hanteert, maar die zich desondanks positief opstelt tegenover vrije, onafhankelijke geesten, vanuit de overtuiging dat de moraal niet begint bij de massa (de religie, de heilig verklaarde partij), maar bij de intelligente, naar bewustwording verlangende enkeling.
The Neo-thinkers' Constitution of the Universe
(1976)
Preamble
* The purpose of conscious life is to live happily.
* The function of government is to guarantee those conditions that let individuals fulfill their purpose. Those conditions can be guaranteed through a universal constitution that forbids the use of initiatory force, fraud, or coercion by any person or group against any individual.
Article 1:
No person, group of persons, or government shall initiate force, threat of force, or fraud against any individual's self or property. Article 2: Force is morally-and-legally justified only for protection from those who violate Article 1. Article 3: No exceptions shall exist for Articles 1 and 2.
The Constitution of the Universe rests on six axioms:
1. Values exist only relative to life.
2. Whatever benefits a living organism is a value to that organism. Whatever harms a living organism is a disvalue to that organism.
3. The value against which all values are measured is conscious life.
4. Morals apply only to conscious individuals.
5. Immoral actions arise from individuals who harm others through force, fraud, or coercion -- from individuals who usurp, degrade, or destroy values earned by others.
6. Moral actions arise from individuals who honestly create and competitively produce values to benefit self, others, and society. (bron: neo-tech.com website)
Persepolis
stad der wijzen
It isn't hard to discover the symbols of the Zoroastrian religion. Above you see the symbol for the Great God Ahura Mazda. You see him in a lot of places.
Other symbols you see very frequently are the symbols for the elements fire (lion), earth (bull), water (eagle-scorpio).
Wat heel duidelijk opvalt is dat de moraal wordt neergelegd bij het zich ontwikkelende, gewetensvolle individu, zodat de basisuitgangspunten van de moraal gecentreerd worden rondom dat individu, precies zoals dat het geval is in het Zoroastrianisme, een astrologisch-filosofische levensleer die door supermoralistische gelovigen op een volstrekt onterechte en oneerlijke wijze werd en wordt onderdrukt - oneerlijk daarom, omdat 'het Boek' (door de Profeet Mohammed gehanteerde term, waarmee niet de Koran maar de joods-christelijke geschriften worden aangeduid) via het scheppingsverhaal de onschuldige, amorele mens verheerlijkt, terwijl supermoralistische dwingelanden niets anders doen dan alles wat zich niet wenst te onderwerpen aan de eigen absolute waarheid kapot te maken.
Het Nieuwe Denken is in feite zo oud als Methuzalem, omdat het liberaal, anticollectivistisch wijsheidsdenken is, een gedachtensysteem dat via de profeet Zoroaster honderden jaren lang van Iran een beschaafde, verdraagzame natie heeft gemaakt.
Wijsheid, zo vertellen de antieke geschriften ons, is het belangrijk maken van het gewetensvolle individu en het afwijzen van collectivisten die via demonisering en isolering de onschuldige, gewetensvolle mens tot schuldige zondebok willen uitroepen in een wereld waarin de gewetenloze egoist koning is.
Wijzen zijn wijs omdat ze buiten de orde van de gewetenloze gelijkgeschakelden gaan staan. En het feit dat ze daarom werden ge erd door de bevolking maakte van het Zoroastriaanse Iran een tolerante beschaving, waarvan het kenmerk altijd is dat mensen het onafhankelijke amorele intellect (de wijsheid of de gnosis) niet vernietigen, maar respecteren.
):
A politico-religious sect or faction among the adherents of later Judaism, that came into existence as a class about the third century B.C.
After the exile, Israel's monarchial form of government had become a thing of the past; in its place the Jews created a community which was half State, half Church.
A growing sense of superiority to the heathen and idolatrous nations among whom their lot was cast came to be one of their main characteristics.
They were taught insistently to separate themselves from their neighbours: "And now make confession to the Lord the God of your fathers, and do his pleasure, and separate yourselves from the people of the land, and from your strange wives" (I Esd., x, 11). Intermarriage with the heathen was strictly forbidden and many such marriages previously contracted, even of priests, were dissolved in consequence of the legislation promulgated by Esdras.
Joden & Farizeisme
Commentaar Wim Duzijn 2003
Met de strenge wetsbetrachting van de farizeeën raakten sociale deugden als liefde en barmhartigheid op de achtergrond.
Wat weinig mensen weten is dat Jezus nooit een vijand is geweest van 'de joden', omdat het begrip jood, zoals wij dat kennen. een begrip dat verwijst naar wat het Talmoedische of Rabbijnse jodendom wordt genoemd, in de tijd waarin hij leefde nog niet bestond (dat ontstond pas in de tweede en derde eeuw na Christus).
Het door de Romeinen gecontroleerde Palestina bestond uit een aantal provincies, waarbinnen verschillende geloofsgemeenschappen bestonden. Galilea was vrijzinnig. Samaria ontkende de autoriteit van Jeruzalem en werd daarom gehaat. En in de wereld die we nu 'joods' noemen, de provincie Judea met de bijbehorende stad Jeruzalem was er nauwelijks sprake van een georganiseerde vorm van jodendom.
In Judea werd het religieuze leven bepaald door een aantal groeperingen, waarvan de farizeeën de belangrijkste waren. het begrip 'farizeeër' was dus geen scheldwoord voor een religieuze jood, maar een verwijzing naar een religieuze stroming - het Farizeïsme of Ezra-isme - binnen een provincie die werd gedomineerd door mensen, die vanwege hun fanatieke geloof in de eigen superioriteit het beperkende woord Judea (met de als heilig ervaren stad Jeruzalem) boven de algemene begrippen 'Palestiijnen' en 'Israëlieten' plaatsten, benamingen die natuurlijk veel meer voor de hand liggen, omdat Judea een simpele provincie was in een land dat werd gecontroleerd door de Romeinen.
De farizeeën richtten zich (net als de sterk nationalistisch georiënteerde zeloten) op de formele aspecten van de religie: onderwerping aan een immense hoeveelheid leefregels, de noodzaak van gebed en de verplichting religieuze leiders als goden te vereren (dit in tegenstelling tot Hellenistische Israëlieten).
Dat was de reden waarom de liberale, in Egypte en Galilea opgegroeide Jezus (die weinig of niets te maken had met de religieuze praktijken van de inwoners van Judea) het als zijn taak zag het dictatoriaal-politieke denken van het vergoddelijkte religieuze leiderschap aan te vallen, een taak die na hem werd overgenomen door de profeet Mohammed die een vijand was van het Ezra-istische (farizeïsche) denken - en daarmee dus ook een vijand van de theocratie: het samenvallen van staat en godsdienst.
INFO: Het religieuze Jodendom ziet zichzelf als een continuïteit die teruggaat tot de Bijbelse traditie. Dat perspectief historisch gezien problematisch. Onder christenen heerst zelfs de gedachte dat het Jodendom identiek is aan de religie van het Oude Testament, de Tenach. Die gedachte is ronduit onjuist.
Jodendom is niet hetzelfde als de godsdienst van oud-Israël, al heeft het zich wel daaruit ontwikkeld.
Het Jodendom is, als religie, ontstaan in de laat-Bijbelse en vooral na-Bijbelse periode. Sommige geleerden opperen zelfs dat het rabbijnse Jodendom vrijwel tegelijk ontstond met het christendom.. Eric Ottenheim
Historica Wiki Info: The Organization of Intelligence and National Security (SAVAK) was the secret police and intelligence service of Iran under Shah Mohammad Reza Pahlavi, existing from 1957 to 1979. The SAVAK was created with assistance from the United States' Central Intelligence Agency and the Israeli Mossad, and it was known to torture and execute opponents of the regime.
The organisation had between 4,000 and 6,000 staff members, but it secretly employed up to 60,000 people, including informants and spies.
Prime Minister Shapour Bakhtiar had SAVAK dissolved at the start of the Iranian Revolution, and almost all SAVAK members were hunted down and killed by the revolutionaries, including Bakhtiar, who was assassinated in France by the IRGC in 1991.
i'm sleeping as much as possible...every chance i get...so that my days will fly by...and they are...amazingly enough...for a while it was getting really rough...it started once i found out that i had a pretty tentative date to leave...i watched every minute of every hour...they couldn't go by fast enough...but the realization is starting to sink in...and i don't believe it...i almost can't comprehend thai it is a real thing...i will get to go home...home...i can remember that place...and i've got some pictures to prove it...
i'm feeling better about my departure after reading the news yesterday...bringing in the multinational troops is the best thing for this country...and i don't think anyone can argue with that...that decision will bring american troops home...and it should turn more power over to the iraqis...who i think have earned it...and deserve it...it is their country for crying out loud...
but i'm scared still...i fear iraq is about to be thrown back into an internal war...a civil war...they hate each other...and they hate us...we just want every body to wrap up in a nice big group hug..."sorry guys"..."yeah...we're sorry too"...but that's not going to happen...
i feel for the multinational troops that are going to get called up and sent down here...they definitely don't deserve it...a war they didn't start...but one they will have to end...life is unfair that way...
there are no rules...and a lot of people might have to swallow some pride for the betterment of this country...the iraqis are the ones that are important...they are the ones who did not ask for this...and they are the ones that are dying...in colossal amounts compared to our boys and girls in green...my fellow soldiers... we need to do what is best for them...we did 'liberate' them after all...and if i'm not mistakin' that was the reasoning behind this war... (turningtables.blogspot.com)
Zie ook: Baghdad Burning an iraqi girl that survived the war.