Simonis ontmoet beren op zijn pad
De Nederlandse katholieke kerkgemeenschap wordt momenteel geleid door Kardinaal Ad Simonis, geboren op 26 november 1931 in Lisse, 's morgens rond 9 uur (bron: Cirkels, Jan Kampherbeek).
Wie het hierboven afgebeelde horoscoopfragment bekijkt zal, wanneer hij een beetje op de hoogte is van astrologie, inzien dat Simonis het vleesgeworden symbool is van de strijd tussen de verdelende, liefdeloze mensenwet (Saturnus in zijn orthodoxe gedaante) en het vitale, op leven en liefde gerichte Christusprincipe (Jupiter: waarheid en leven).
Astrologie, we blijven het herhalen, is een wetenschap die op een volstrekt onterechte wijze wordt afgewezen door primitief-moralistische wetenschappers die weigeren toe te geven dat de duizenden jaren oude Rooms-christelijke religie die wij tot staatsgodsdienst hebben uitgeroepen een product is van astrologen (Rome was eeuwenlang een astrologisch bolwerk) en daarom alleen via een astrologische benadering wetenschappelijk te begrijpen valt...
Het begrip 'staatsgodsdienst' (de natiestaat is de ontkenning van de voor iedereen bereikbare hemel) is een uitvinding van de hogepriester Ezra, de man die via de benadrukking van het belang van 'de zuivere joodse staat met een eigen joodse god en eigen joodse wetten' de religie in feite dood heeft verklaard.
Hoewel collectivistische (meestal Zionistische) joden (collectivisme is verheerlijking van de begrenzende en onderdrukkende vorm: staat, kerk, sekte, partij, etc..) nog altijd proberen de buitenwereld duidelijk te maken dat er maar een enkele groep 'joden' bestaat, diegenen die de vorm (het aanbidding eisende idool) heilig hebben verklaard, toont de realiteit van het leven ons een veelkleurig palet, een bont geheel van onafhankelijke mensen en religieuze groeperingen, die als pluriform geheel met het zuiverheidsideaal van de despoot Ezra {een schriftgeleerde die in Israel nog altijd gezien wordt als een soort geestelijke vader van de staat) in feite helemaal niets te maken hebben, zodat je jezelf afvraagt waarom ze niet de moed kunnen opbrengen zich op een felle wijze af te zetten tegen primitieve vormdenkers die het collectivisme alleen maar gebruiken om onafhankelijke en eerlijke mensen belachelijk te maken.
Religie, gezien als poging jezelf los te maken van aardse beperkingen, is primair een geestelijk gebeuren, dat is gericht op ontwikkeling van de individuele mens, die losgeweekt moet worden uit de knellende greep van vormdenkers. Dat is de reden waarom Jezus van Nazareth zichzelf een 'verlosser' of een 'bevrijder' noemde, een man die in zich 'heilig' noemende mensen alleen maar onderdrukkers zag.
Bevrijding is een zinloos woord wanneer de terreur van de subjectieve wet als gewoon en normaal wordt ervaren. Jezus ontkende de vanzelfsprekendheid van de priesterstaat en ging op een anarchistische wijze zijn eigen gang. Niet de kerk (de heilig verklaarde mensenwet) is belangrijk, stelde hij, maar de persoonlijke band die de mens onderhoudt met God. Daarom had hij maling aan het onzinnige geheel van leefregels dat de orthodoxie had ontworpen en plaatste hij het individualistische begrip vrijheid boven het collectivisme van de levensvijandige mensenwet.
Jezus was geen ontkenner van de wet , maar een wetsbegrenzer, een positief ingestelde Saturnale geest, die via beperking en begrenzing van onzinnige wetgeving (negatief Saturnaal gedrag) de mens weer in contact wilde brengen met het leven, dat astrologisch gezien thuishoort bij de tekens Boogschutter (de bruggenbouwer) en Kreeft, het Moederteken, het teken van de geboorte en de vruchtbaarheid, dat tegenover de Steenbok staat, het teken van de goede dood .
In de horoscoop van Simonis staat Saturnus (ascendant in Steenbok en Saturnus in het ascendanthuis) diametraal tegenover het teken Kreeft, heerser van het zevende huis, dat de rebelse planeet Pluto omarmt.
Kreeft is het teken dat naar Maria verwijst, terwijl Pluto, als heerser van het teken Schorpioen de apostel Johannes symboliseert, de lievelingsdiscipel die tijdens het laatste avondmaal aan Jezus borst lag (eenwording met de ander).
Je kunt dus stellen dat Simonis 'Jezus de Heer' vertegenwoordigt (Saturnus is als vaderplaneet de Heer van de Aarde), die moet proberen een harmonische relatie op te bouwen met zijn geestelijke tegenpool: de Kreeft-Schorpioen-mens, die volgens het evangelie het alter-ego van de mens Jezus vertegenwoordigt.
Maria (Kreeft) en Johannes (Schorpioen) waren aanwezig op het moment van zijn diepste eenzaamheid - de ketening aan het kruis - dat alle eeuwen door het symbool is geweest van de geestdodende mensenwet.
Simonis IS, in zijn hoedanigheid van orthodox kerkleider, dat kruis. De planeet Saturnus knevelt en onderdrukt de geest, moet begrenzen, maar weet niet meer waarom hij moet begrenzen, omdat alleen het negatieve denken wordt benadrukt, zodat begrenzing in dienst van de vrijheid en de verlossing niet meer mogelijk is.
Maria en Johannes kijken hem aan. Zij staan aan de voet van het kruis en zij zien de verlosser die naar vrijheid en waarheid (Jupiter) streeft lijden. Maar ze zijn machteloos in een wereld waarin het opportunisme van de Macht alle hogere principes vernietigd heeft.
Liefde en vrijheid zijn van elkaar gescheiden. De Liefde kijkt toe, terwijl de vrijheid vertwijfeld uitroept: Mijn God, waarom hebt U mij verlaten?
Jezus sterft zonder een troostende omarming, zonder de tedere kus van een geliefde die hem kan verzoenen met de dood.
De katholieke kerk noemt die werkelijkheid celibaat : de ontkenning van de liefde en het tegenover elkaar plaatsen van tegenstellingen, zonder dat ooit de mogelijkheid geboden wordt het dualisme via een liefdesdaad te overwinnen. Want daar gaat het evangelie natuurlijk om. Het gaat niet om de verheerlijking van de aarde met zijn dierlijke driften en verlangens, het gaat om de benadrukking van de geestelijke liefdesdaad tussen mensen, die het mogelijk maakt het dualisme op te heffen.
God is eenheid. Het dierlijke, aardse contact heft nooit tegenstellingen op. Dierlijkheid staat voor gebruik en verdinging van de mens, een daad die alleen binnen een liefdesrelatie functioneel gemaakt kan worden.
De katholieke kerk (Simonis als wetsdienaar) maakt via de ontkenning van de geestelijke bevrijding - die tegengestelde tekens bij elkaar moet brengen - de dierlijke impulsen in de mens onbeheersbaar. Zodra het dier naar voren treeft wordt het gedemoniseerd en uitgestoten, waarmee we aanbelanden bij de problemen rondom de Rotterdamse bisschop Ronald Bär, die in het jaar 1993 gedwongen werd af te treden vanwege geruchten over zijn vermeende homoseksuele geaardheid.
Ronald Bär zou zich aangetrokken voelen tot mannen en zich niet hebben verzet tegen homoseksuele relaties binnen de wereld van mensen die het christelijke ideaal van vrijheid en liefde dienen uit te dragen.
Simonis, de orthodox-Saturnale wetsdienaar, koos voor de strenge, gevoelloze wetsinterpretatie. De kerk heeft beslist dat mensen niet van elkaar mogen houden - de priester is de dienaar van de kerk - en daarmee is het grote verhaal van de liefde en de bevrijding uit.
Zijn door de geboortehoroscoop aangegeven tegenpool, de gevoelige, naar tederheid en liefde hunkerende Kreeft en de gepassioneerde, naar eenwording met de ander verlangende Schorpioen begrijpen niets van dat kille gedrag. Zij zien leven niet als het aanbidden van de Wet, maar als het aanbidden van het leven dat vrijheid en liefde behoort te zijn.
De Amerikaanse zanger Johnny Mathis laat zien dat het ook anders kan. Johnny Mathis is een romanticus die mensen laat weg zwijmelen in een warme, romantische sfeer van kaarsjes, zilveren servieswerk en witte damasten tafellakens, een vormenwereld waarin de planeet Saturnus zijn positieve, chaos overwinnende kant laat zien.
De Saturnale wetsdienaar begrijpt daar weinig van. Hij zwijmelt niet. Hij wil ook helemaal niet een worden met een ander, zoals het gepassioneerde Waterteken Schorpioen dat wil. Een worden met een ander (Water omvat alles - daarom wordt God vaak vereenzelvigd met het element Water) neemt je je onafhankelijkheid af. Je staat niet meer eenzaam aan de top van een machtsinstituut, maar je maakt deel uit van de wereld van een ander, zodat je in de ogen van de mensen geen echte machthebber meer bent.
Macht staat altijd voor verdelende eenzaamheid, nooit voor eenheid. En daarom kiest de macht voor het celibaat, het jezelf tonen aan de wereld als een liefdeloos atoom.
Nooit zal een eenzame machthebber kiezen voor de Liefde Omdat de Liefde de verdelende, dualistische mensenwet bestrijden moet
Dat het toeval een vreemd spel kan spelen bewijst de geboortehoroscoop van Anne Frank, die in zeker opzicht het spiegelbeeld van de horoscoop van Simonis kan worden genoemd.
Waar Simonis als tegenpool de Kreeft-Pluto-mens ontmoet, daar ontmoet Anne Frank als Kreeft-Pluto-type de strenge Saturnusmens als tegenpool - in de gedaante van moralististische en prekerige joden, die ze niet kan ontlopen, omdat die joden op hun beurt de gevangenen zijn van een door blinde wraakzucht gedreven fascistenbewind.
Zie verder: De onfatsoenlijke Anne Frank
Mgr. Dr. Ronald Philippus Bär OSB werd geboren in Nederlands-Indie in 1928 (Menado, 29 juli). Na WO II studeerde hij Reformatorische theologie. Al snel werd hem duidelijk dat hij niet buiten de oude, de ene kerk kon en in 1953 werd Ronald Bär katholiek. Hij trad in in het Benedictijner klooster van Chevetogne (B). In 1959 volgde zijn priesterwijding. In 1983 werd hij bisschop van Rotterdam. Hij is de dialoog met andersdenkenden binnen de kerk nooit uit de weg gegaan. Om nog altijd onduidelijke redenen trad hij in 1993 af en keerde terug naar Chevetogne.
Vraag: Welk museumobject zou je zelf willen hebben?
Antwoord Ronald Bär: Het hoeft niet echt uit een museum te komen. Wat ik graag zou willen hebben is een 18e eeuws zilveren broodmandje, met een opengewerkte rand. Ik vind zilver zo n prachtig materiaal...
Het metaal ZILVER symboliseert het moederteken Kreeft, dat beheerst wordt door de Maan, die binnen het katholicisme de gedaante van 'de maagd Maria' heeft aangenomen.
Was Jezus een homo?
Church Leaders Pour Water on 'Gay Jesus' Claim
An Australian bishop Friday challenged a theologian's conclusion that Jesus was a homosexual, while the university that awarded him a doctorate this week sought to distance itself from his views.
The Anglican (Episcopalian) Bishop of North Sydney, Glenn Davies, said the claim was highly offensive to both Christians and Jews, "since homosexual behavior was explicitly and clearly condemned in the Old Testament, and Jesus perfectly obeyed the law of God."
Davies was responding to the news that Rollan McCleary - a homosexual theologian and astrologer who says he is an Anglican - believes Jesus and several of his disciples were homosexuals.
Davies said the conclusion about Jesus was absurd: "That Dr. McCleary resorted to astrological charts to arrive at this conclusion is not surprising, given that there is no evidence in the New Testament to support such a claim," he said. The bishop added that Jesus' own teaching indicated that sexual intercourse was only acceptable between a married man and woman, and that the only alternative to marriage was celibacy.
A spokesman for the Australian Catholic Bishops' Conference responded to queries by saying that it could not offer a specific comment on McCleary's thesis as it had not examined it. But, he added, "The overwhelming body of both Catholic and non-Catholic theological opinion rejects any suggestion that there is evidence to suggest Jesus was a homosexual."
The spokesman also referred to the astrology aspect. "We note with extreme reservation reports that Dr. McCleary's work draws on astrology as key evidence to support his proposition about Jesus' sexuality."
McCleary himself told CNSNews.com in an earlier interview that while other authors had touched on the subject of Jesus' sexuality, his work - which he said was a "world first" - was "the nearest we can get ... to real objectivity on this" because it was based on both theology and astrology.
On Thursday, a press release posted on the University of Queensland's website highlighted McCleary's "world first thesis into the new study area of gay spirituality." It quoted the doctoral student as saying "Christianity has gay principals [leading figures] without realizing the fact."
On Friday, the press release had been removed from the website... (Bron: Town Hall, 30-5-2003)
Commentaar WD: Mensen vinden het doodgewoon 'God', wiens naam volgens joden helemaal niet uitgesproken mag worden (joden gebruiken de uitdrukking 'G-d'), te omschrijven als heterosexuele oorlogszuchtige man. Wanneer een ander daar tegenover stelt dat hij God veel liever ziet als een vrouwelijke, vredelievende homosexuele man, dan is de wereld te klein. Dan wordt de hele bijbel overhoop gehaald om aan te tonen dat God een wrede heteroman is die de vloer wenst aan te vegen met alle duivelse vrouwelijke en homosexuele mannen.
Waarmee is aangetoond dat we maar beter niet kunnen kiezen voor sadisten die God als hun persoonlijke bezit proberen te claimen. 'G-d', de naamloze, is van ons allemaal. Dus ook van die homosexuele mannen die net als alle andere menselijk wezens Liefde zoeken.